Tyskland

Har nu bott i freiburg, Tyskland i en månad. Känner mig lite stolt över mig själv, att jag kan. Jag vill inte bli för beroende av någon annan. Så efter 1,5 års tryggt samboskap ville jag testa mina vingar och övertyga mig själv om att jag visst kan bo själv. Karln får klara sig själv där hemma så länge.
Men visst är det tomt. Jag har fått så mycket extra tid, när man inte har nåt riktigt hem att bygga på och buffra för framtiden. Jag har bara mina få grejer, mitt här och mitt nu. Jag saknar att bolla saker med någon hela tiden. Att se en film tillsammans, att kramas och att ha matsällskap. Det blir väldigt mycket mer uterännande nu. För att få sällskap. Vilket också nog är bra för lilla stanna-hemma-fia. Men visst ska det bli skönt att komma hem och samboa igen. Att fortsätta snickra på det som ska bli "hemma". Men först, ensamliv och tyska! Det blir fint det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0