Svenskt kaffe på hotellet

Idag har jag äntligen köpt mig en kaffepress! Så nu sitter jag här med en stor kopp väldoftande bönbrygd. Och genast blev dagen lite bättre.
Eftersom jag spenderat en midre studentförmögenhet på kaffe och press idag är det tveksamt om jag ska följa med på bio ikväll. Det visade sig nämligen vara så att i detta överdubbade land visar en av biograferna, på måndagar, en film med orginalspråk! Så man slipper liksom höra George Clooney låta som Nasse i Nalle Puh. Väl värt ett besök. För en svensk är dessutom biopriserna helt okej. 61 spänn ungefär för en biljett. Lika mycket som en biljett på "studentbio" hemma, fast med större valfrihet då studentbiljetterna är rätt begränsade med avseende på film och veckodag. Aja, ännu har velpottan några timmar på sig att fundera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0