söndagstanke

Här i Tyskland har jag en himla massa tid. Ingen massa mat att laga, inget hem att pyssla med, ingen sambo att ta hänsyn till, inte heller någon sambo att umgås och slösa bort timmar med. Jag har inte heller särskilt mycket betungande skoluppgifter att ta itu med. De jag har skjuter jag på i det oändliga och spenderar istället en massa tid framför serier och skype. Så, egentligen borde jag ta detta fina tidstillfälle i akt och använda det till självstudier. Eller till vara-ute-i-god-tid-studier. Jag har faktiskt varit lite duktig och börjat. Rubriker har det blivit och därefter har cirka 15 ord följt innan intresset svalnat och koncentrationen brutits. För det är svårt att skriva om någonting som man inte riktigt vet hur det ska bli. Dessvärre brukar man ju inte heller ha så mycket mer koll när det kniper, men det fattar man ju aldrig såhär i förväg. Nästa vecka ska bli superproduktiv. Det har jag bestämt. Här ska skrivas projekt och filosofi. Böcker ska läsas och nya ord sak läras in. Nu när det finns på pränt får jag fasiken se till att det också blir så. Jag är ju faktiskt här för att bli grym! Tiden som blir över ska spenderas utomhus tillsammans med diverse umgänge. Min bleka, finniga hy ska brännas jämn av solen och mina ådror ska återigen döljas av en hälsosam solbränna. Nu startar mitt nya liv!
.
Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0