Allt är roligare än syntax

En bild säger mer än 1000 ord. Denna bild säger nog mest att jag inte orkade tömma min kamera eller ta en bild som på något sätt kan representera mig dag. Men, för att få lite tyngd bakom den, kan vi ju döpa den till "Jag i Freiburg". Lika ljust och soligt som getingen har det, lika soligt och fint har jag haft det idag.
'
Ikväll är det pluggkväll. Eller, jag sitter med böckerna uppslagna framför mig, än så länge stämmer de in med kriterierna för pluggkväll. Men sen går det snabbt utför. Jag har liksom ingen motivation eller ork att götta ner mig i dem. Det finns ju så mycket annat. Just nu fylls mitt huvud av tanken på att luta av och klä ett par stolar som min kära mor vill avvara till mig. Detta om vi får en lägenhet, så klart. Men nu liksom vägrar jag att tro att vi inte skulle få en i höst. Det måste vi, helt enkelt. Det har vi förtjänat! Om inte med karma, så med våra 3 år i kön. Så helt plötsligt har mit hjärna börjat forma vårt hem. När karl kommer hit ska vi kolla på fägglada kaffekoppar. Fast det har vi redan för många av. Nackdelen med att vara 2 egna hushåll som bor ihop. Vi har full uppsättning båda två. Jag får väl lov att tappa ett par av hans kartonger i flytten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0